Téma Adamovské strojírny nenalezeno!

Zkuste to na webu Správným směrem.cz.
 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 26. 10. 2021 a zobrazen celkem 13184×, naposledy dne 19. 4. 2024 v 17:43.
 
   

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Roman SkalickýČas: 25. 3. 2022, 2:56
Mám pochybnosti o datu (roku) přejmenování z Škoda - Adamov na ADAST Adamov. Zabývám se historií Lidových milicí a ve sbírce mám po tamním členu milicí rudou rukávovou pásku s černými písmeny LM. Na této rukávové pásce je zřetelné (čitelné) kulaté razítko se znakem KSČ a s opisem: "Závodní org. K.S.Č. / Škoda - Adamov". Tyto rudé rukávové pásky s černými písmeny LM se začaly používat až po září 1948!
Z toho vyvozuji, že k přejmenování na ADAST by mělo dojít až po září 1948.
Je zde ovšem možnost, že Závodní organizace KSČ Škoda-Adamov používala staré razítko i po přejmenování.
Vysvětlení by se asi našlo, kdyby se zjistilo, kdy v závodě Škoda Adamov začala působit Záv. org. KSČ. Předpokládám, že v tak klíčovém podniku ihned po osvobození, případně po přijetí Benešových dekretů.

Autor: Vladimír Schmid
Adamov
Čas: 2. 4. 2020, 8:49
Pane Budiši,
dovolte mi vás opravit ohledně prvního vyrobeného automobilu v Adamovských strojírnách.
Byl to první automobil se čtyřdobým motorem v Rakousku-Uhersku, nikoliv na světě.

Autor: JzAČas: 10. 8. 2019, 1:54
Děkujeme za konstruktivní komentář a článek jsme po spolupráci s panem Budišem přepracovali.

Autor: Jaroslav BudišČas: 23. 5. 2018, 15:23
Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.



Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Druhé Brno [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-04-19]
Dostupné z: https://druhebrno.cz/Tema/Adamovsk%c3%a9%20stroj%c3%adrny&typzarizeni=m.
 
Desktopová verze | Mobilní verze