Téma Adamovské strojírny nenalezeno!

Zkuste to na webu Správným směrem.cz.
 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 2. 4. 2020 a zobrazen celkem 30009×, naposledy dne 15. 7. 2020 v 6:44.
 
 

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Vladimír Schmid
Adamov
Čas: 2. 4. 2020, 8:49
Pane Budiši,
dovolte mi vás opravit ohledně prvního vyrobeného automobilu v Adamovských strojírnách.
Byl to první automobil se čtyřdobým motorem v Rakousku-Uhersku, nikoliv na světě.

Autor: JzAČas: 10. 8. 2019, 1:54
Děkujeme za konstruktivní komentář a článek jsme po spolupráci s panem Budišem přepracovali.

Autor: Jaroslav BudišČas: 23. 5. 2018, 15:23
Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.



Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Druhé Brno [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2020-07-15]
Dostupné z: http://druhebrno.smerem.cz/tema/Adamovsk%C3%A9%20stroj%C3%ADrny.
 
Desktopová verze | Mobilní verze