Vlečka Brno-Horní Heršpice - Ferona

Faktografie

Vystavěna:?
Ukončení provozu:stále v provozu
Číslo vlečky:5017
Délka:0,9 km

Popis trasy

S necelým kilometrem délky patří vlečka do Ferony k těm delším v Brně. Dříve pravděpodobně pokračovala až za hranici dnešního areálu.
S necelým kilometrem délky patří vlečka do Ferony k těm delším v Brně. Dříve pravděpodobně pokračovala až za hranici dnešního areálu.
Vlečka do Ferony vychází z nádraží Brno-Horní Heršpice prostorem někdejšího vlečkového systému (ze kterého zůstala jediná), levotočivým obloukem a nedlouhým rovným úsekem cca 200 m, za ktrým následuje další levotočivý oblouk a ocelový most přes ulici Heršpickou. Bezprostředně za mostem vchází vlečka do areálu podniku Ferona, rozvětvuje se na tři koleje a mizí v bráně podniku.

Historie

V minulosti vlečka pokračovala dále podle ulice Obloukové až do prostoru bývalé Kohnovy cihelny a lomu. To obnášelo také řešení úrovňového křížení s tramvajovou tratí k Ústřednímu hřbitovu (2. nejstarší trať ve městě). Do dnešních dní se z této navazující vlečky nezachovalo prakticky nic, původní trasa je navíc přerušena tělesem trati rychlé tramvaje do Nového Lískovce. Po podrobnostech pátráme.

Celkový pohled na vlečku včetně mostu a haly společnosti Ferona.
Celkový pohled na vlečku včetně mostu a haly společnosti Ferona.
Vlečka do Ferony odbočuje z nádraží Brno Horní Heršpice.
Vlečka do Ferony odbočuje z nádraží Brno Horní Heršpice.
Pohled na odvratnou kolej a kolejiště heršpického nádraží.
Pohled na odvratnou kolej a kolejiště heršpického nádraží.
AZ tower je sice nejvyšší budovou v ČR, ale vlečku přesto nepotřebuje.
AZ tower je sice nejvyšší budovou v ČR, ale vlečku přesto nepotřebuje.
Z někdejšího systému heršpických železničních vleček zbývala v roce 2014 jediná.
Z někdejšího systému heršpických železničních vleček zbývala v roce 2014 jediná.
Pohled nazpět k heršpickému nádraží. Vpravo jsou patrné pozůstatky druhé koleje.
Pohled nazpět k heršpickému nádraží. Vpravo jsou patrné pozůstatky druhé koleje.
U kolejí někdo zapomněl kočárek. Dítě už v něm nebylo.
U kolejí někdo zapomněl kočárek. Dítě už v něm nebylo.
Po velkorysém ocelovém mostě vlečka překonává frekventovanou čtyřproudou Heršpickou ulici.
Po velkorysém ocelovém mostě vlečka překonává frekventovanou čtyřproudou Heršpickou ulici.
Most přes Heršpickou ulici nabízí i pohledy takřka umělecké.
Most přes Heršpickou ulici nabízí i pohledy takřka umělecké.
Vlečka je stále v pravidelném provozu. Před nedávnou dobou přijela zásilka z nákladového nádraží Praha-Žižkov.
Vlečka je stále v pravidelném provozu. Před nedávnou dobou přijela zásilka z nákladového nádraží Praha-Žižkov.
Most by svojí šířkou možná stačil i pro dvě koleje.
Most by svojí šířkou možná stačil i pro dvě koleje.
Vjezdem do haly společnosti Ferona přístupná část vlečky končí.
Vjezdem do haly společnosti Ferona přístupná část vlečky končí.

Prameny

  1. Hudec, Z. k.; Sekera, P.; Bureš, P.; Přibyl, J.; Ziffer, D.; Hádek, T.; Tyller, R.; Korbel, P.; Záruba, T.; Tetiva, J.; Pokorný, P.; Bureš, M.; Mara, R.; Mrkos, J. Atlas drah České republiky 2006-2007. Malkus: 2006; Vol. 2.
 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 1625×, naposledy dne 23. 11. 2017 v 8:05.
 
   

Články související s tématem

Zpět | Nahoru

Brno-Horní Heršpice (žst)
Brno-Horní Heršpice (žst)
Název stanice: Brno-Horní Heršpice Číslo stanice: 333054 Zkratka: BNO HH Kilometrická poloha: 1…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: