Nová Tišnovka

Název Nová Tišnovka bývá někdy používán v kontrastu s pojmenováním Stará Tišnovka pro železniční trať mezi brněnským železničním uzlem a stanicí Tišnov. Zatímco Stará Tišnovka byla jednokolejná trať stoupající hustou městskou zástavbou Zábrdovic a Husovic do králova Pole a byla zrušena v roce 1962, obchází Nová Tišnovka jako moderně koncipovaná dvoukolejná dráha město Brno přes Maloměřice, Obřany a pod Lesnou po svažitém úbočí a přes čtveřici tunelů (Obřanský, Cacovický, Husovický a Královopolský).

 
Článek ze dne 19. 6. 2014 byl naposledy upraven dne 22. 9. 2017 a zobrazen celkem 12680×, naposledy dne 22. 4. 2024 v 0:15.
 
   

Články související s tématem

Zpět | Nahoru

Stará Tišnovka
Stará Tišnovka
O původu Staré Tišnovky Teprve od počátku 60. let 20. století vede železniční trať Brno - Tišnov v dnešní stopě, tj. z hlavního brněnského nádraží přes Brno…
Husovický tunel
Husovický tunel
Název tunelu: Husovický Evidenční číslo: 219 Délka: 260,24 m Trať: Brno – Havlíčkův Brod (250) …
Obřanský tunel
Obřanský tunel
Název tunelu: Obřanský Evidenční číslo: 217 Délka: 64,58 m Trať: Brno – Havlíčkův Brod (250) …
Cacovický tunel
Cacovický tunel
Název tunelu: Cacovický Evidenční číslo: 218 Délka: 70 m Trať: Brno – Havlíčkův Brod (250) Úsek: Brno-Maloměřice – Brno-Le…
Královopolský tunel
Královopolský tunel
Název tunelu: Královopolský Evidenční číslo: 220 Délka: 88 m Trať: Brno – Havlíčkův Brod (250) Úsek: Brno-Lesná – Brno-Krá…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Druhé Brno [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-04-23]
Dostupné z: https://druhebrno.cz/Tema/Nov%c3%a1%20Ti%c5%a1novka.
 
Desktopová verze | Mobilní verze